26.6.15

kerugian RM100++

selsema teruk ni.
sakit kepala gila gila punya sakit sangat.
tidor tak cukup.

tapi takpelah,
sakit pehapus dosa.

by the way,
aku nak remark sikit pasal jualan aku untuk sem ni.
aku ada jual nail polish peel off dengan eye mask.

ade baki 22 botol semuanya,
macam biasa, ramai akan jual benda benda macam ni luar or dalam lif,
diorang akan letak duit dalam tabung yang da disediakan.

12 botol terjual.
so far Alhamdulillah.
jualan diteruskan dengan membiarkan stock kitorang tu dalam lif.
ade yang jual lip tattoo, kerongsang,

kami start letak barang ni awal bulan puasa hari tu,

nak dijadikan cerita,
separuh dari stock kitorang habis.
tanpa duit dalam bekas.
kira kira balik mmg betul patot nya ade baki 10,
ni 5 botol je tinggal.

apa lagi, bulan bulan romadhon ini malas nak serkap jarang,
husnuzon, mane tau die amek 5 botol tu sebab nak tanya member2 dia mana yang okey,
biar punya biar, duit takda, lagi 1 botol hilang dengan 10 ringgit ditinggalkan.
masa tu nak ambil 10 ringgit,
tapi ramai orang dalam lif. lagi pon mase tu aku naik lif lain.
balik dari exam hall,
tengok2 10 ringgit da hilang,

 total da 7 botol hilang.

aku menyirap,
aku dengan partner aku tampal memo.

" dear hamba Allah,
di dunia mungkin anda terlepas tetapi tidak di akhirat, tak sangka masih tertinggal saki baki "syaitan" bertopengkan manusia di bulan Ramadhan ini. RM 70 ringgit bukan nilai yang sikit. jumpa anda di padang masyhar, from : owner nail polish peel off"

lepas stick memo tu,
3 jam kemudian,

another 2 bottle man,
2 botol lesap,
eh dia ni tak da perasaan ke apa?
baca memo sikit tak sentap?

aku ingat eye mask xde orang curi,
rupenye duit dalam tu pon habis hilang,

total up, RM103.00 tunai habis macam tu je,
yang pelik tu,
sebelum romadhon elok je xde sape nak curi,
ini bulan puasa engko buat perangai.

ingat lah wahai manusia,
biar di bibir kami menyebut
" tak kisah lah, dah tak da rezeki"
" halal jelah "
tapi parut luka tu masih berbekas.
kalau lapang dada kami and ada mase mengibas anda teruk diazabkan di neraka,
kami akan segera maafkan,
kalau masih diungkit ungkit dibibir ini,
bersiap sedia la disana.

kami pun manusia,
cari duit poket.

selamat beramal selamat berbuka puasa.
assalamualaikum



2 comments:

  1. Tolong fahami apa maksud kafir sebelum panggil orang macam tu. Allah marah tau. Ramai taktau yang orang bukan beragama islam pun bukan orang kafir, apatah lagi nak panggil sesama saudara

    ReplyDelete